Czy tuńczyk jest zdrowy?

Nie ma wątpliwości, że otrzymujesz mieszane informacje na temat tuńczyka, ryby słonowodnej, której rozmiar może wynosić od około czterech funtów do ponad 1500 funtów, w zależności od gatunku. Podczas gdy wytyczne żywieniowe USA zalecają spożywanie dwóch porcji ryb tygodniowo, ryby mogą również zawierać śladowe ilości rtęci, która nie jest zdrowa.

Zdrowe odżywianie z tuńczykiem

Tuńczyk jest źródłem wysokiej jakości białka prawie bez tłuszczu. Zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy potrzebne organizmowi do wzrostu i utrzymania beztłuszczowej tkanki mięśniowej. Tuńczyk w puszce może być dobrym źródłem zdrowych dla serca kwasów tłuszczowych omega-3, w ilości 150 miligramów lub więcej w porcji o pojemności 4 uncji.

Obawy dotyczące rtęci i tuńczyka

Jednocześnie badania pokazują, że tuńczyk zawiera rtęć, która gromadzi się w większych rybach znajdujących się wyżej w łańcuchu pokarmowym. W przypadku niektórych ludzi może to stanowić problem – w szczególności kobiet w ciąży, kobiet karmiących, niemowląt i małych dzieci. Dzieje się tak, ponieważ rtęć może być szczególnie toksyczna dla układu nerwowego rozwijającego się dziecka. Ryzyko jest zależne od dawki, co oznacza, że ​​niemowlęta i dzieci są bardziej narażone na problemy. Rtęć może przechodzić między matką a jej nienarodzonym dzieckiem.

Jeśli jesteś w ciąży lub karmisz piersią, powinnaś ograniczyć spożycie tuńczyka, a jeśli masz niemowlę lub małe dziecko, powinnaś ograniczyć jego spożycie u tego dziecka.